top of page
business_intelligence_capana.jpg

OPTIMÉR VIRKSOMHEDEN

- Med business intelligence

Fem konkrete situationer, hvor du ville kunne gøre den afgørende forskel med BI.

​

Som CXO forventes det, at du til enhver tid har fuldt overblik over virksomhedens KPI´er – og kan agere derudfra. Prompte.

​

Men hvad ville det betyde for din handle- og gennemslagskraft, hvis du også selv kunne finde årsagen til tallene? Og måske endda nå at være den, der kan afsløre tendenser, årsagssammenhænge, optimeringspotentialer og mulige realistiske fremtidsscenarier FØR en større forandring indtræffer?

​

Det kan du med en BI-løsning, som ikke blot giver dig hurtig adgang – og opdatering – af dine KPI’er, men som også giver dig let, fleksibel og hurtig adgang til at analysere tallene på kryds og tværs og i dybden.

Five concrete situations where BI will give you access to optimize your business processes - and especially your bottom line.

​

#1

​

Empower your sales team with a complete view of their customers - and equip them with tools to optimize their sales.

​

What if you could visualize the Top 10 customers and Top 10 products for each sales rep - and ensure that they had a comprehensive understanding of which customers purchase which items, how much revenue they generate, which clients seldom make a purchase, and more?"

​

billede1.png

Kontakt BI-specialist Anders Frost

​

anders.frost@capana.dk

Tlf: +45 5151 2271

Anders_frost_02_web.jpg

Henholdsvis kunder og produkt kan vælges som dimension, og kolonnerne kan sorteres stigende og faldende. Hermed får man svar på eksempelvis: 

​

  • Hver er mine største kunder?

  • Hvem bidrager mest på min bundlinie?

  • Hvem er jeg ved at miste?

  • Hvem er mine dårlige kunder?

  • Hvilke produkter sælger bedst til mine kunder?

  • Hvilket produkt sælger denne sælger flest af?
     

Det er nærmest uendeligt, hvad man blot ved sortering kan få ud af dette som sælger. Dette er med til at sikre, at alle sælgere kan optimere deres eksisterende salg.

#2

​

Lav målrettet marketing baseret på viden om, hvilke produkter kunderne allerede har

​

Hvad, hvis du kunne optimere dine sælgeres mersalg gennem vidensbaseret marketing, der målrettes efter, hvilke produkter kunderne allerede har; hvilke produkter kunderne har købt tidligere, og hvilke produkter de aldrig har købt?

Vil du have, at vi kontakter dig eller vil du gerne vide mere om Qlik?

​

Ønsker du, at vi kontakter dig? Uanset om du har spørgsmål, brug for assistance eller blot ønsker, at vi tager kontakt til dig, er du velkommen til at bruge denne kontaktformular.

billede2.png

Muligheden for at filtrere på kundetyper, produkttyper samt tid giver marketing og salg et ekstremt effektivt redskab til optimering af mersalg.

#3

​

Giv dine kunder en optimeret kundeoplevelse

​

Hvad, hvis de forskellige afdelinger i virksomheden havde én fælles dialogplatform til håndtering af eksempelvis ordrebehandling, leverance, lager og indkøb – og jeres kunder dermed oplevede en stabil og sikker kundeservice og leverance målrettet deres behov – hver eneste gang?

billede4.png

"Vi kan også selv levere kundespecifikke statistikker, som QlikView kan producere, og som kunderne vil kunne abonnere på."

​

- Klaus Nissen, IT Manager

​

​

berendsen_logo.png

Med denne funktion har I mulighed for alle tænkelige filtreringer og får dermed adgang til viden og vinkler, som de fleste ERP-systemer ikke kan give samlet. Dette komplette billede af kunder, ordrer, lager og leverance er et fantastisk redskab til forbedring af lager og leverance. Det anvendes af mange af vores kunder som daglig dialogplatform til håndtering af kunder og optimering af lager.

#4

​

Brug din dækningsgrad aktivt!

​

Hvad, hvis du med ét blik fik overblik over, hvilke produkter, kunder etc. som ligger over og under den ønskede dækningsgrad?

​

Denne viden - og mere til - kan du få med en Qlik-baseret BI-løsning, der bl.a. kan vise dig trends for dækningsgraden på produkter, sælgere og kunder vha. Rullende 12 måneders udvikling de seneste 12 måneder. 

billede3.png

#5

​

Analysér dit financielle regnskab 

 

Hvad, hvis du kunne tilføje trending information og Rullende 12 måneders udvikling til din profit-and-loss-rapport for både at kunne analysere dit financielle regnskab i forhold til sidste år, og via Rullende 12 identificere, hvad du skal korrigere?

​

I ét samlet billede får du udgangspunktet for dette og kan let dykke ned i analysedetaljer i forhold til salg, produktion eller administration i andre skærmbilleder. 

analyser_fit_finansielle_regnskab_05.png

Vi har også optimeret forretningen for:

bi_medie_berlingske.png
bi_produktion_jeldwen.png
bi_medie_boersen.png
h-lundbeck-a_s.png
bi_retail_magasin.png
sport24_logo_sort.png
broedrende-kier.png
harboes-bryggeri-a_s.png
energi-danmark.png
ds_staal.png
bottom of page