CAPANAS LEVERANCEMODEL
20 års erfaring med Qlik leverancer
Capana har siden 2003 leveret Qlik til +150 organisation i +10 forskellige brancher, og igennem den tid har vi justeret, tunet og finpudset vores leverancemodel således den i dag er opbygget til at sikre Jeres organisation en hurtig, professionel, og ready-to-use Qlik-platform, uanset om I er interesseret i QlikView eller Qlik Sense.
Efter at have arbejdet med BI-projekter i mange forskellige brancher og virksomhedstyper, har Capana opbygget omfattende viden om, hvordan succesfuld BI-leverance udføres. Hos Capana anser vi det som en grundlæggende ting at forstå vores kundes forretning og behov – og at levere BI-håndværk af høj kvalitet. Capanas customer engagement model tager udgangspunkt i dette – og i tanken om, at modellen skal være optimal for en dynamisk BI-løsning.
​
I vores øjne er nøglen til succes BI-teamet og det tætte samarbejde mellem kunde og leverandør.
Teamet:
​
En lead consultant har ansvaret for den daglige kontakt med kunden. Herudover vil Capanas BI-team støtte projektets lead consultant. Grunden til, at vi udpeger én lead consultant til hver kunde er, at vi derved sikrer en dybere forståelse for deres forretning.
​
Teamets Delivery manager vil have ansvaret for at sikre, at leveringerne I projektet sker til tiden, og at arbejdet forløber I overensstemmelse med aftalen. Teamets delivery manager har også rollen som KAM (Key Account Manager).
​
For at opnå en succesfuld BI-leverance er det også vigtigt, at kunden tager ansvar for BI-leverancen. Capana anbefaler, at der er én person i virksomheden, som har ansvaret for hele Qlik-løsningen, og at slutbrugerne er involveret i alle projekter. Der vil løbende blive afholdt statusmøder mellem Capanas KAM og kundens BI-ansvarlige.
​
Capana tilbyder også support af Qlik-løsninger, der er i drift. Support sikrer, at kundens løsninger opdateres efter planen, og at support-tickets prioriteres og behandles.
Leverancemodel:
​
Capanas leverancemodel er udviklet for at gøre processen så effektiv som muligt og sikre levering. Derfor anvender vi forskellige processer til forskellige typer opgaver.
​
Nye opgaver (løsninger):
​
-
En specifikation for opgaven fremsendes til vores lead consultant.
-
Opgaven estimeres og planlægges.
-
Kunden godkender estimatet.
-
Ressourcer afsættes, og projektet påbegyndes.
-
Løsningen testes og godkendes af kunden.
-
Løsningen udgives til anvendelse, og projektet lukkes.
-
Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsningen.
Eksisterende løsninger:
​
-
Nye forespørgsler håndteres af kunden og dennes lead consultant.
-
For opgaver af mere end to timers varighed laver lead consultant et estmat, som kunden godkender.
-
Opgaverne udføres og publiceres til test hos kunden.
-
Kunden godkender tilpasningerne, og løsningen publiceres til anvendelse.
-
Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsningen.