QLIK SENSE REPORTING MASHUP
Qlik Sense er et fantastisk business intelligence-værktøj, som Capana nu har gjort endnu bedre med vores add-on "Reporting Mashup".
​
Qlik Sense give intuitiv adgang til målrettede dataanalyser for alle niveauer i en virksomhed, og selvom brugere også har mulighed for at danner stories, har vi længe ment, at der manglede noget:
​
Rapportering til den del af organisationen, som primært har behov for opdaterede rapporter smidt lige i deres mailboks.
​
De skal komme automatisk, informationen skal være målrettet den enkelte bruger - og selv ens bedstemor skal kunne lave disse rapporter.
Her er det så, at Capanas Reporting Mashup, som er en mash-up extension til Qlik Sense, kommer ind.
Kontakt BI-specialist Anders Frost
​
anders.frost@capana.com
Tlf: +45 5151 2271
Princippet er enkelt:
1. Åbn Capana Reporting Mashup i din browser.
2. Vælg layout for rapport (prædefinerede eller skræddersyede templates) og sideantal og indsæt evt. tekster.
3. Vælg de Qlik Sense-apps, der skal anvendes
4. Drag & drop
5. Vælg modtagere
6. Skedulér udsendelsesfrekvens
7. Gem
​
Det tager bogstavelig talt under to minutter at lave en sådan rapport. Mere enkelt kan det ikke være! – og naturligvis er de altid med opdaterede tal, som afspejler Sense-applikationerne.
​
Det eneste, det kræver, er en installation af Reporting Mashup – ingen ekstra kode i Qlik Sense og ingen set-up; alt er forberedt for dig.
​
Med Capana Reporting Mashup kan du således nå ud i alle krogene af din organisation, uden at det koster ekstra i forhold til Qlik Sense-licenser – for modtagerne får jo blot en pdf-rapport. Og har du samarbejdspartnere, som skal have information, er det samme sag.
​
Kort sagt: Du bliver hurtigere, skarpere og fremstår mere professionel, hvilket bidrager positivt til din forretning.
”Det er et overordentligt fleksibelt system – man kan stort set lave alt, hvad man drømmer om.”
​
- Kim Karlov Nielsen, CFO
​
​
Features i Capanas Qlik Sense Reporting Mashup:
​
Byg rapporter på tværs af apps
En Qlik Sense-løsning er ofte opbygget af op til mange Sense-apps, så den målrettes til din organisation – eksempelvis en Økonomi-app, Salgs-app, Lager/indkøbs-app osv. Men en ledelsesrapport skal som oftest indeholde information fra alle områder, og derfor kan du i vores Reporting Mashup frit vælge de apps, du vil bygge din rapport på.
​
Anvend rapporten ”dynamisk” i møder
På ledermødet kan du åbne den aktuelle rapport i Reporting Mashup i din browser og anvende den med fuld Sense-logik, hvis der er behov for at dykke ned i tal eller analysere.
​
Rapportarkiv
Alle rundsendte rapporter gemmes i et arkiv, så du kan tage rapporten op fra sidste uge, hvis der er behov for det.
​
Editering af rapport
Du kan naturligvis editere i rapporten, hvis du ønsker at ændre eller tilføje sider, objekter eller tekst.
​
Manuelt udsendt rapport
Har du behov for at køre rapporten manuelt i et special tilfælde – f.eks. ledelsesrapporten for forrige periode - kan du danne en kopi af rapporten, åbne den i edit mode, ændre i dine filtre, så den anvender forrige periode, gemme den og manuelt køre rapporten inkl. rundsendelse.
​
Dupliker en rapport
Skal du lave en variant af en rapport, duplikerer du blot rapporten og foretager de ændringer, du har behov for.
Modtagere
Angiv modtager manuelt eller anvend et felt i Qlik Sense-appen, f.eks. – "Sælger email", "Leverandør email" etc.