top of page
business_intelligence_capana.jpg

Magasin

Ét centralt omdrejningspunkt for hele forretningen - fra ledelsen til de enkelte medarbejdere i afdelingerne.

​

Millioner af kunder og hundrede tusinder af varenumre. Det generer enorme datamængder. Hvordan får man viden ud af de datamængder? Og hvordan skaber man dem om til forretningsmæssige resultater?

​

Det var nogle af de udfordringer, Magasin stod overfor, da de besluttede sig for at anskaffe en BI-løsning fra Capana.

bi_retail_magasin.png

De 5 vigtigste resultater, Magasin har fået ved brug af Capanas BI-løsning:

  1. Komplet overblik over alle detaljer af forretningen - ned til den enkelte kassetransaktion.

  2. 4-700 automatiserede rapporter, der udsendes dagligt eller ugentligt til alle relevante medarbejdere.

  3. Self-service system, hvor alle medarbejdere kan gå ind og hente netop de tal, de har brug for.

  4. Detaljeret viden om årsager og tendenser bag udsving i salg.

  5. Èt system, som kan levere data på tværs af alle funktioner.

Klik på billedet for at downloade casen i PDF.

Du kan også se vores videointerview med Peter Fabricius, økonomidirektør i Magasin, i højrekolonnen eller læse transkriptionen af videoen herunder.

Hør, hvordan Magasin etablerede QlikView på alle deres systemer

​

"Hele omdrejningspunktet for alt, hvad der foregår, det er det forretningssystem, vi har bygget op her. Så det er en helt central del af vores forretningsdrift..."

Læs hele udtalelsen

​

Vi har også optimeret forretningen for:

bi_medie_berlingske.png
bi_produktion_jeldwen.png
bi_medie_boersen.png
h-lundbeck-a_s.png
bi_retail_magasin.png
sport24_logo_sort.png
broedrende-kier.png
harboes-bryggeri-a_s.png
energi-danmark.png
ds_staal.png
bottom of page