top of page
business_intelligence_capana.jpg

Magasin

Ét centralt omdrejningspunkt for hele forretningen - fra ledelsen til de enkelte medarbejdere i afdelingerne.

Millioner af kunder og hundrede tusinder af varenumre. Det generer enorme datamængder. Hvordan får man viden ud af de datamængder? Og hvordan skaber man dem om til forretningsmæssige resultater?

Det var nogle af de udfordringer, Magasin stod overfor, da de besluttede sig for at anskaffe en BI-løsning fra Capana.

bi_retail_magasin.png

De 5 vigtigste resultater, Magasin har fået ved brug af Capanas BI-løsning:

  1. Komplet overblik over alle detaljer af forretningen - ned til den enkelte kassetransaktion.

  2. 4-700 automatiserede rapporter, der udsendes dagligt eller ugentligt til alle relevante medarbejdere.

  3. Self-service system, hvor alle medarbejdere kan gå ind og hente netop de tal, de har brug for.

  4. Detaljeret viden om årsager og tendenser bag udsving i salg.

  5. Èt system, som kan levere data på tværs af alle funktioner.

Klik på billedet for at downloade casen i PDF.

Du kan også se vores videointerview med Peter Fabricius, økonomidirektør i Magasin, i højrekolonnen eller læse transkriptionen af videoen herunder.

Hør, hvordan Magasin etablerede QlikView på alle deres systemer

"Hele omdrejningspunktet for alt, hvad der foregår, det er det forretningssystem, vi har bygget op her. Så det er en helt central del af vores forretningsdrift..."

Læs hele udtalelsen

Vi har også optimeret forretningen for:

bi_medie_berlingske.png
bi_produktion_jeldwen.png
bi_medie_boersen.png
h-lundbeck-a_s.png
bi_retail_magasin.png
sport24_logo_sort.png
broedrende-kier.png
harboes-bryggeri-a_s.png
energi-danmark.png
ds_staal.png
bottom of page