top of page
business_intelligence_capana.jpg

EDDA MEDIA

Komplet overblik helt ned til hver enkelt annonce- og abonnementssalg

Edda Media i Norge stod som så mange andre medievirksomheder med en række udfordringer i et mediebillede i hastig forandring. Samtidig var koncernen fordelt over et stort geografisk område og mange lokale mediehuse, hvilket gjorde det svært for ledelsen at have overblik og kontrol over salg, kundetilgang og -frafald, annoncesalg mv.

Dét rettede en BI-løsning fra Capana op på. 

Herunder kan du vælge mellem at se vores videointerview med Svein Rødskog, Sales Director Consumer Market, og Esben W. Knudsen, Head of Sales, Edda Media, eller læse transkriptionen af videoerne. 

edda_media_sh.png

De 5 vigtigste resultater, Edda Media har fået ved brug af Capanas BI-løsning:

  1. Komplet overblik over kundetilgang og -frafald

  2. Hurtig adgang til viden om annoncesalg fra dag til dag

  3. Central adgang til viden om alle afdelinger, sælgere, kampagner og kundeforhold

  4. Overblik over effektivitet af kampagner, så markedsføringsindsats kan målrettes

  5. Øjeblikkelig adgang til rapporter, der tidligere tog 2-3 dage at skaffe - og langt højere detaljeringsgrad i rapporterne. 

Baggrund for valget af Capana og SalesTrack

"Da vi kom i kontakt med Capana, så vi, at de havde løsninger, som kunne hjælpe os med disse spørgsmål, og vi fik defineret et projekt, som bidrog til, at det lykkedes os at få den nødvendige indsigt, som vi var på jagt efter..."

Læs hele udtalelsen

Situationen før Salestrack

"I tillæg, så er det sådan, at vi på en helt anden måde end tidligere kan gå ind og analysere og lave dybdeanalyse og se på, hvilke strømninger der er i kundedatabasen..."

Læs hele udtalelsen

Overblik og enkel rapportering

"Dette har hjulpet os, både fordi vi når som helst kan hente information om den faktiske situation, og vi kan analysere situationen på en helt anden måde end tidligere..."

Læs hele udtalelsen

Værdiskabende implementering

Det var en helt ny verden, og det er let for mig at sige: Det har medført, at vi kan handle meget, meget hurtigere. Vi har kunnet afværge kunder, som der har været stærke tab på. Vi ser ting meget hurtigere og opererer mere professionelt..."

Læs hele udtalelsen

Bedre beslutningsgrundlag

"Det, at vi ser tal hurtigere og bedre, det giver os et bedre beslutningsgrundlag for at udvælge fokusområder, for at definere kritiske forbedringsområder. Så vi er mere sikre på, at vi har ret nu, fordi tallene er meget tydelige og hurtigere fremme, end de var før..."

Læs hele udtalelsen

Abonnementssalg

"Det, vi kan gøre i dag, i forhold til tidligere, er, at vi har meget større træfsikkerhed i alt vores markedsarbejde. Vi har øget vores tilgang på salg. Vi er bedre til at holde på kunderne..."

Læs hele udtalelsen

Vi har også optimeret forretningen for:

bi_medie_berlingske.png
bi_produktion_jeldwen.png
bi_medie_boersen.png
h-lundbeck-a_s.png
bi_retail_magasin.png
sport24_logo_sort.png
broedrende-kier.png
harboes-bryggeri-a_s.png
energi-danmark.png
ds_staal.png
bottom of page