Denne hjemmeside benytter cookies
Vi bruger cookies for at kunne tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden går vi ud fra, at du accepterer brugen af cookies.
x

Capanas leverancemodel

Efter at have arbejdet med BI-projekter i mange forskellige brancher og virksomhedstyper, har Capana opbygget omfattende viden om, hvordan succesfuld BI-leverance udføres. Hos Capana anser vi det som en grundlæggende ting at forstå vores kundes forretning og behov – og at levere BI-håndværk af høj kvalitet. Capanas customer engagement model tager udgangspunkt i dette – og i tanken om, at modellen skal være optimal for en dynamisk BI-løsning.

I vores øjne er nøglen til succes BI-teamet og det tætte samarbejde mellem kunde og leverandør.

 


Capana leverance model


Teamet:

En lead consultant har ansvaret for den daglige kontakt med kunden. Herudover vil Capanas BI-team støtte projektets lead consultant. Grunden til, at vi udpeger én lead consultant til hver kunde er, at vi derved sikrer en dybere forståelse for deres forretning.

Teamets Delivery manager vil have ansvaret for at sikre, at leveringerne I projektet sker til tiden, og at arbejdet forløber I overensstemmelse med aftalen. Teamets delivery manager har også rollen som KAM (Key Account Manager).

For at opnå en succesfuld BI-leverance er det også vigtigt, at kunden tager ansvar for BI-leverancen. Capana anbefaler, at der er én person i virksomheden, som har ansvaret for hele Qlik-løsningen, og at slutbrugerne er involveret i alle projekter. Der vil løbende blive afholdt statusmøder mellem Capanas KAM og kundens BI-ansvarlige.

Capana tilbyder også support af Qlik-løsninger, der er i drift. Support sikrer, at kundens løsninger opdateres efter planen, og at support-tickets prioriteres og behandles.


Leverancemodel:

Capanas leverancemodel er udviklet for at gøre processen så effektiv som muligt og sikre levering. Derfor anvender vi forskellige processer til forskellige typer opgaver.

Nye opgaver (løsninger):

  • En specifikation for opgaven fremsendes til vores lead consultant.
  • Opgaven estimeres og planlægges.
  • Kunden godkender estimatet.
  • Ressourcer afsættes, og projektet påbegyndes.
  • Løsningen testes og godkendes af kunden.
  • Løsningen udgives til anvendelse, og projektet lukkes.
  • Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsningen.

Eksisterende løsninger:

  • Nye forespørgsler håndteres af kunden og dennes lead consultant.
  • For opgaver af mere end to timers varighed laver lead consultant et estmat, som kunden godkender.
  • Opgaverne udføres og publiceres til test hos kunden.
  • Kunden godkender tilpasningerne, og løsningen publiceres til anvendelse.
  • Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsnigen.

Kontakt BI-specialist 
Emma Fahlvik

emma.fahlvik@capana.dk
Tlf. 2557 1083

 

emma_web.jpg

"Det er af afgørende betydning at have hurtig adgang til korrekt viden. Det giver Qlik os."

- Thomas Hammelev-Wethje, IT-chef

conaxess_logo_sh.jpg

Vil du have det optimale ud af din Qlik BI?

Skriv dig op til vores næste gratis seminar om emnerne "Derfor skal du gå fra QlikView til Qlik Sense" og "Få indblik i Capanas unikke Qlik Sense-udvidelser".


Ved tilmelding giver du Capana lov til at kontakte dig via email om dato for kommende seminarer. Vi anvender ikke dine data til andre formål, og din interessetilkendegivelse er uforpligtende.

Vi har også optimeret forretningen for:

  • Berlingske Media
  • Børsen
  • Lundbeck
  • Magasin
  • Jeres Logo
  • Flügger
  • JeldWen
  • Brødrene Kier
  • DS
  • Harboe
  • NGI
  • Energi Danmark