Denne hjemmeside benytter cookies
Vi bruger cookies for at kunne tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden går vi ud fra, at du accepterer brugen af cookies.
x

- Qlik-teknologiens "Grand Old Man"

QlikView er det første – og stadig mest udbredte og kendte – produkt, som Qlik (tidligere Qliktech) udviklede. Med tiden har Qlik udvidet produktporteføljen, og i dag består en Qlik-baseret BI-løsning ofte af elementer fra flere af Qliks produkter, da det giver mulighed for at skræddersy løsningerne til den enkelte virksomhed.

 

Blandt QlikViews værdiskabende funktioner får du:

  • Færdigudviklede, skræddersyede dashboards, der giver brugerne komplet overblik kombineret med uendelige muligheder for at udforske dataene bag resultaterne og analysere ethvert tal ned til mindste detalje – fx transaktion eller bilag – via drill-down-funktionen
  • Mulighed for at gemme og gentage analyser via bogmærkefunktion
  • Let datasøgning via søgefelt som det kendes fra Google
  • Automatiseret udsendelse af analyser og rapporter via e-mail
  • Nem tilpasning af analyser, fx ændring af tidsdimension fra år til uge – og omgående visualisering af resultaterne af ændringen.

Hertil kan der tilkobles en lang række funktionaliteter fra Qliks andre produkter Qlik NPrinting (avanceret rapportdistribution), Qlik GeoAnalytics (avanceret kortvisualisering og lokationsbaseret dataanalyse), Qlik Analytics Platform (avanceret visualiseringsværktøj til enhver enhed), Qlik DataMarket (adgang til relevante data fra eksterne kilder) – og naturligvis Qlik Sense.

Kontakt BI-specialist 
Anders Vittrup

allan.vittrup@capana.dk
Tlf. 2679 3777

 

Allan_02_web.jpg

QlikView eller Qlik Sense?

I dag har Qlik to primære produkter: QlikView og Qlik Sense. Populært sagt er QlikView produktet for de brugere, der ønsker Guided Analytics – altså færdigudviklede dashboards, avancerede pivottabeller og beregninger, som brugerne kan dykke dybt ned i for at analysere de enkelte detaljer – mens Qlik Sense mere er rettet mod de brugere, som ønsker at kunne opbygge deres egne rapporter, og dynamiske dashboards mv., så de selv kan frembringe lige netop den visualisering af virksomhedens tal, de ønsker.

De er altså to forskellige produkter, som har nogle overlappende funktioner, og som oftest bruges i kombination for at give virksomheden optimal udbytte af sin BI-løsning, så fx controllerne primært anvender – og elsker – QlikView, mens salgsafdelingen og ledelsen foretrækker Qlik Senses fleksibilitet og self-service adgang til at lave hver deres skræddersyede rapporter og analyser.

Hvad skal jeg vælge?

Er du CEO og har brug for overblik, indsigt og kontrol over din virksomhed, vil du være 80% i mål med en Qlik Sense-løsning. Hvis du har en flok controllere og andre talnørder i din virksomhed, som elsker at sidde med pivottabeller med 16 kolonner og grave sig dybt ned i tallene bag, bør I også anvende QlikView.

Vil du vide mere om Qlik?

Skriv dig op til vores næste gratis seminar om "Sådan tager Qlik din BI til 'the next level'"


Ved tilmelding giver du Capana lov til at kontakte dig via email om dato for kommende seminarer. Vi anvender ikke dine data til andre formål, og din interessetilkendegivelse er uforpligtende.

Vi har også optimeret forretningen for:

  • Berlingske Media
  • Børsen
  • Lundbeck
  • Magasin
  • Jeres Logo
  • Flügger
  • JeldWen
  • Brødrene Kier
  • DS
  • Harboe
  • NGI
  • Energi Danmark