This website uses cookies
We use cookies ....... Vi bruger cookies for at kunne tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden går vi ud fra, at du accepterer brugen af cookies.
x

Capanas leverancemodel

+15 års erfaring med Qlik leverancer

Capana har siden 2003 leveret Qlik til +150 organisation i +10 forskellige brancher, og igennem den tid har vi justeret, tunet og finpudset vores leverancemodel således den i dag er opbygget til at sikre Jeres organisation en hurtig, professionel, og ready-to-use Qlik-platform, uanset om I er interesseret i QlikView eller Qlik Sense.

Efter at have arbejdet med BI-projekter i mange forskellige brancher og virksomhedstyper, har Capana opbygget omfattende viden om, hvordan succesfuld BI-leverance udføres. Hos Capana anser vi det som en grundlæggende ting at forstå vores kundes forretning og behov – og at levere BI-håndværk af høj kvalitet. Capanas customer engagement model tager udgangspunkt i dette – og i tanken om, at modellen skal være optimal for en dynamisk BI-løsning.

I vores øjne er nøglen til succes BI-teamet og det tætte samarbejde mellem kunde og leverandør.

 


Capana leverance model


Teamet:

En lead consultant har ansvaret for den daglige kontakt med kunden. Herudover vil Capanas BI-team støtte projektets lead consultant. Grunden til, at vi udpeger én lead consultant til hver kunde er, at vi derved sikrer en dybere forståelse for deres forretning.

Teamets Delivery manager vil have ansvaret for at sikre, at leveringerne I projektet sker til tiden, og at arbejdet forløber I overensstemmelse med aftalen. Teamets delivery manager har også rollen som KAM (Key Account Manager).

For at opnå en succesfuld BI-leverance er det også vigtigt, at kunden tager ansvar for BI-leverancen. Capana anbefaler, at der er én person i virksomheden, som har ansvaret for hele Qlik-løsningen, og at slutbrugerne er involveret i alle projekter. Der vil løbende blive afholdt statusmøder mellem Capanas KAM og kundens BI-ansvarlige.

Capana tilbyder også support af Qlik-løsninger, der er i drift. Support sikrer, at kundens løsninger opdateres efter planen, og at support-tickets prioriteres og behandles.


Kontakt BI-specialist 
Anders Frost

anders.frost@capana.dk
Tlf. 5151 2271

 

Anders_frost_02_web.jpg

"Det er af afgørende betydning at have hurtig adgang til korrekt viden. Det giver Qlik os."

- Thomas Hammelev-Wethje, IT-chef

conaxess_logo_sh.jpg

Leverancemodel:

Capanas leverancemodel er udviklet for at gøre processen så effektiv som muligt og sikre levering. Derfor anvender vi forskellige processer til forskellige typer opgaver.

Nye opgaver (løsninger):

 

  • En specifikation for opgaven fremsendes til vores lead consultant.
  • Opgaven estimeres og planlægges.
  • Kunden godkender estimatet.
  • Ressourcer afsættes, og projektet påbegyndes.
  • Løsningen testes og godkendes af kunden.
  • Løsningen udgives til anvendelse, og projektet lukkes.
  • Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsningen.

 

Eksisterende løsninger:

  • Nye forespørgsler håndteres af kunden og dennes lead consultant.
  • For opgaver af mere end to timers varighed laver lead consultant et estmat, som kunden godkender.
  • Opgaverne udføres og publiceres til test hos kunden.
  • Kunden godkender tilpasningerne, og løsningen publiceres til anvendelse.
  • Capanas supportafdeling overtager ansvaret for løsningen.

 

> Læs om Capanas best practice for Qlik BI

> Læs hvorfor du skal vælge Capana som din BI-partner

Vil du have det optimale ud af din Qlik BI?

Skriv dig op til vores næste gratis seminar om emnerne "Derfor skal du gå fra QlikView til Qlik Sense" og "Få indblik i Capanas unikke Qlik Sense-udvidelser".

Vi har også optimeret forretningen for:

  • Berlingske Media
  • Børsen
  • Lundbeck
  • Magasin
  • Jeres Logo
  • Flügger
  • JeldWen
  • Brødrene Kier
  • DS
  • Harboe
  • NGI
  • Energi Danmark