Denne hjemmeside benytter cookies
Vi bruger cookies for at kunne tilbyde den bedste brugeroplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden går vi ud fra, at du accepterer brugen af cookies.
x

Capana

- Dansk Qlik-partner

Velkommen til et af Skandinaviens største QLIK BI-huse

Capana blev grundlagt i 2003 som et konsulentfirma med fokus på Wholesale Billing og Business Intelligence, primært til telebranchen.
Virksomheden oplevede hurtig kraftig vækst, og i 2004 blev forretningen delt i to, under navnet Capana Group. Capana ApS, som har hovedsæde i Aalborg specialiserer sig i Business Intelligence, og Capanas Sweden som har hovedsæde i Göteborg fokuserer på Revenue Management-løsninger.

Capana Sweden bliver solgt til Enghouse i 2018, således at Capana i dag  består af en forretning med ansatte, som har 100% fokus på Qlik baseret Business Intelligence.

Vi bygger vores BI-løsninger på Qlik-teknologien, som er det hurtigst voksende produkt på det internationale BI-marked. Capana er en af de mest erfarne Qlik-partnere i Norden og har leveret Qlik-baserede BI-løsninger til vores mere end 120 tilfredse kunder siden 2004. Capana er dermed et af Skandinaviens største Qlik-BI-huse, og vi leverer BI til bl.a. økonomiafdelinger, salg, indkøb og produktion i virksomheder af alle størrelser.

Vores hovedsæde ligger i Aalborg, og vi leverer løsninger til virksomheder i hele Danmark. 

Velkommen til et af Skandinaviens største QLIK BI-huse

Capanas kerneværdier:

Ejerkredsen bag Capana består af virksomhedens grundlæggere og medarbejdere. Den bygger på tre kerneværdier, som udgør rammen for, hvordan vi kører vores forretning og behandler vores partnere, kunder og kollegaer, og virksomheden er vokset gradvist i årenes løb for at sikre, at vi ikke giver køb på disse kerneværdier.

 

Gode resultater

Vi sætter en ære i at levere resultater til vores kunder. Vi er genuint nysgerrige i forhold til vores kunder og deres forretning – for deres forretning interesserer os lige så meget som vores egen.

For os er BI lig med leverancer med indhold, der anvendes dag ud og dag ind, udbygges og bliver til et uundværligt system hos vore kunder.

 

Gode leveringstider

Vi kan lide det, vi laver - Ja, vi elsker faktisk at gå på arbejde. Det smitter af i forholdet til vores kunder, for det er jo jer, der gør det sjovt og inspirerende, og samarbejdet ender ofte med at blive langvarigt og tillidsfuldt.

Vi VIL være i øjenhøjde med vores kunder, være til at stole på og have den nødvendige pragmatik til at finde kommercielle løsninger igennem et langvarigt samarbejde.

 

Gode medarbejdere

Vi tillader os at sige, at vi er dygtige håndværkere, fordi vi har fokus. Men BI-håndværk er ikke lig med IT-håndværk – IT er blot en delmængde af håndværket. At forstå vores kunder, deres forretning og udfordringer er mindst lige så vigtigt.

Hos Capana tager alle ansvar for vores kunder og for hinanden.

Læs her, hvorfor vi selv foretrækker Qlik

- frem for de andre løsninger på markedet.

QlikLogo_trans_neg.png

Capanas historie

2003 - Grundlæggelsen

Capana blev grundlagt i Aalborg i 2003 af Anders Frost, Johan Ohlstenius og Niels Krogh Olsen. Fokus var wholesale billing og business intelligence til telebranchen. Navnet Capana kommer af Capacity Analysis. 

 

2004 - Øget BI-tilstedeværelse i Norden

Capana bliver den første virksomhed i Danmark til at underskrive en OEM-kontrakt med BI-applikationsudbyderen Qlik.

 

2006 - Billing og revenue management flyttes til Sverige

Capana udvider og åbner afdeling i Göteborg. Al wholesale billing-udvikling flyttes hertil. Capana udbygger her sin styrkeposition gennem ansættelse af medarbejdere med adskillige års erfaring inden for revenue management.

 

2008 - Capana Consulting

Capana udvider yderligere ved at åbne en ny afdeling i København, som tilbyder business consulting. Den udspringer af BI-afdelingen. Hovedformålet med business consulting-afdelingen er at imødese en stigende efterspørgsel på management consulting-services. 

 

2010 - Capana Operations

Capana udvider og åbner Capana Operations, som tilbyder komplet IT-infrastruktur-support og overtager IT operations for bl.a Telenor Danmark.

Samme år bliver Capana medlem af GSM Association og bliver aktiv i en lang række grupper så som BARG og TADIG.

 

2013 - Capana 10 år

Capana fejrer 10 års jubilæum og har nu mere end 90 medarbejdere.

Capana vinder en stor ordre på at levere CapSettle Roaming (TAP, RAP, RAEX) og BI til to af de største teleoperatører i Brasilien.

 

2014 - Capana 2.0

Capana er vært for TADIG #77 i Marstrand og byder velkommen til deltagere fra hele verden.

Consulting og BI flytter i nye lokaler i Aalborg.

Capana Operations lægges sammen med Telenor Danmark og forlader Capana-gruppen. Den nye version af Capana har nu fuldt fokus på kerneydelserne: Business Intelligence, Revenue Management og Managed Services.

 

2016: Fokus på BI og Revenue Management

Managed Services udgår af Capanas produktportefølje. Den danske afdeling fokuserer nu hovedsageligt på business intelligence (www.capana.dk), og Revenue Management-aktiviteter køres fra Göteborg-afdelingen (www.capana.com).

2018: Capana Sweden sælges til Enghouse

Capanas Svenske afdeling sælges. Capana har nu 100% fokus på at levere Business Intelligence løsninger til forretningsdrivende i hele Norden.