top of page
business_intelligence_capana.jpg

TELE GREENLAND

Komplet enterprise-løsning på blot 10 dage

​

Capana har leveret en Qlik-baseret revenue assurance-løsning til TELE Greenland A/S, som leverer telekommunikation, IT og postydelser til Grønlands 56.000 indbyggere, som er spredt ud over tusindvis af kvadratkilometer. Selv den mindste landsby har radio-, TV- og telefonforbindelse til omverdenen, og alle bygder med mere end 70 indbyggere får leveret bredbånd og mobiltelefoni. TELE Greenland har 500 ansatte med hovedkvarter i Nuuk og kontorer i alle større byer i Grønland.

​

Med en placering midt i et af verdens barskeste klimaer, hvor udgifterne til teleleverance er skyhøje, er det af afgørende betydning for TELE Greenland at sikre korrekt beregning af al inden- og udenlandks teletrafik og -services.

​

Som en del af en komplet opgradering af virksomhedens faktureringssystem besluttede TELE Greenland derfor at implementere en BI-løsning fra Capana for at verificere trafikken fra CDR til faktura.

​

I løbet af forberedelsesfasen besluttede TELE Greenland og Capana, at leverancen skulle forgå over to uger on site, da det ville sikre hurtig videnoverførsel fra TELE Greenland til Capana. Overdragelsen indebar desuden workshops for at optimere løsningen til TELE Greenlands behov.

​

Ved at anvende den avancerede QlikView-teknologi giver BI-løsningen brugerne Google-lignende adgang til alle data med henblik på datapræsentation og -analyse. Dette sikrer, at bogholderiet har klart overblik over de genererede indtægter.

​

Med Qlik-baseret BI fra Capana har TELE Greenland fået en solid Enterprise-løsning, som indeholder mere end 200 mio. registreringer, automatiske daglige opdateringer og en sammenhængende datamodel for både detaljerede og aggregerede data.

​

Billing Manager hos TELE Greenland, Christian Buch, udtaler:

​

”Implementeringen af Qlik-baseret BI fra Capana er en meget omkostningseffektiv løsning, som gør, at jeg kan sove bedre om natten. Nu har min afdeling og jeg ikke kun 360 graders indsigt i både nøjagtigheden og størrelsen af vores fakturering, men vi kan også verificere al fakturering gennem vores nye opgraderede platform. Det imponerer mig i dén grad, at Capana var i stand til at levere denne platform på 10 dage uden forudgående kendskab til vores faktureringssystem, og jeg vil varmt anbefale Capanas skræddersyede BI-løsninger til telebranchen til andre teleselskaber.”

​

Grundlægger og bestyrelsesformand, Anders Frost, Capana, udtaler:

​

”Efter at have set det barske klima, TELE Greenland arbejder i, og deres høje produktionsomkostninger, mener jeg, at en Qlik-baseret BI-løsning er det perfekte match til TELE Greenland. Gennem hurtig implementering har vi holdt TCO på et minimum, og vi har også vist, at levering af business intelligence ikke behøver at være et endeløst projekt. Jeg glæder mig til at tilføje nye funktionaliteter og forbedringer til TELE Greenlands BI-løsning – for BI bør aldrig være statisk, men skal udvikle sig til den øgede forretningsindsigt, den løbende giver brugerne.”

telegreenland_200.png

Uden forudgående kendskab til Tele Greenlands faktureringssystem, Cerillion, installerede og leverede Capana en komplet revenue assurance-løsning inden for 10 arbejdsdage. Løsningen giver Tele Greenland:

​

  1. Charging Reconciliation fra forbrug til faktura

  2. Detaljeret CDR-analyse tre måneder tilbage

  3. Overvågning af indtægt, minutter og volumen over de seneste 30 dage

  4. Analyse af fakturering 12 måneder tilbage

  5. Analyse af afviste transaktioner

  6. Komplet platform til roaming-analyse, inklusive retning, destination, RAP og afvisningsanalyse på indtægt, minutter og volumen.

Vi har også optimeret forretningen for:

bi_medie_berlingske.png
bi_produktion_jeldwen.png
bi_medie_boersen.png
h-lundbeck-a_s.png
bi_retail_magasin.png
sport24_logo_sort.png
broedrende-kier.png
harboes-bryggeri-a_s.png
energi-danmark.png
ds_staal.png
bottom of page